Οι Έλληνες αντεπιτίθενται
στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών με δυο ελληνικές εταιρίες την ΕΨΑ από τον Βόλο
που διοικείται από την οικογένεια Τσαούτου και την ΛΟΥΞ της οικογενείας Μαρλαφέκα .Μια εμφάνιση
κάνει και η ΕΠΑΠ με την δημιουργία μιας ελληνικής cola .Η ΛΟΥΞ κατάφερε
να ελέγχει το 50% της αγοράς της Πελοποννήσου και το 15% της εγχώριας αγοράς Ας
σημειωθεί ότι η οικογένεια Μαρλαφέκα αντιστάθηκε
στις πολύχρονες πιέσεις της Coca Cola για
εξαγορά .
Πριν ένα χρόνο περίπου η ΕΨΑ εταιρεία λάνσαρε τα πρώτα
βιολογικά αναψυκτικά, ενώ εδώ και μερικούς μήνες έκανε ένα πολύ δυναμικό
άνοιγμα τοποθετώντας στην αγορά τα πρώτα ελληνικά αναψυκτικά με στέβια, μια
φυσική γλυκαντική ουσία χωρίς θερμίδες που είναι κατάλληλη και για διαβητικούς.
Με την πρωτοπόρο αυτή σειρά, η ΕΨΑ ήρθε να ταράξει τα νερά και σύμφωνα με τον
γενικό διευθυντή της Μιχάλη Τσαούτο, η υποδοχή τους από το κοινό είναι
ενθουσιώδης.
Μεγάλος χαμένος της αγοράς, η 3 Έψιλον του Γιώργου Δαυίδ, η οποία βλέπει τις πωλήσεις της να
υποχωρούν και την εικόνα της να πλήττεται ανεπανόρθωτα. Ειδικότερα την
τελευταία τριετία, οι πωλήσεις της πολυεθνικής βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση,
ενώ το 2011 η εταιρεία είδε τα μεγέθη της να υποχωρούν κατά 12%, ενώ υποχώρηση
της τάξης του 25% σε σύγκριση με πέρσι εμφάνισαν τα καθαρά κέρδη της. Όμως όπως
λέει και ο νόμος του Μέρφυ ότι όταν τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν χειρότερα,
θα γίνουν, έτσι και το κλείσιμο των παραγωγικών της μονάδων σε Πάτρα και
Θεσσαλονίκη, όσο και τα συνεχή διατροφικά σκάνδαλα που σχετίζονται με τη
ναυαρχίδα των προϊόντων της, την Coca Cola, έχουν καταφέρει σημαντικό χτύπημα
στην αξιοπιστία της.
Και ενώ ο ΕΦΕΤ δημοσιεύει έκθεση-καταπέλτη για την
επικινδυνότητα των προϊόντων της, η πολυεθνική δηλώνει ότι αδυνατεί να
ανακαλέσει τα 100.000 κουτιά με ζιζανιοκτόνο που διοχετεύθηκαν στην
αγορά. Όλα αυτά συν το γεγονός πως η διεύθυνση επικοινωνίας της εταιρείας
υπό τον κ. Βασίλη Λώλα δείχνει πρωτοφανή αμηχανία να αντιληφθεί τις νέες
συνθήκες αποτελούν το ψηφιδωτό μιας εταιρείας που οφείλει γρήγορα να αλλάξει
τακτική κι ενδεχομένως και ένα μέρος του μάνατζμεντ της που μοιάζει παρωχημένο.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που μέσα σε όλο αυτό τον ορυμαγδό εξελίξεων, οι
εγχώριες επιχειρήσεις αναψυκτικών παίρνουν το πάνω χέρι και το «αγοράζω
ελληνικά» βρίσκει ένα δυναμικό πεδίο εφαρμογής.
Όταν 43 χρόνια πριν η Coca Cola άλωνε την ελληνική αγορά
αναψυκτικών στέλνοντας στη λήθη τους μικρούς, τοπικούς εμφιαλωτές, λίγοι ήταν
εκείνοι που περίμεναν ότι η κατάσταση θα μπορούσε να αναστραφεί. Οι νεοέλληνες
άφηναν, όπως νόμιζαν, για πάντα πίσω το χωριό, οι δυτικές συνήθειες έμπαιναν
για τα καλά στο καθημερινό τραπέζι και η κατανάλωση οτιδήποτε ξένου σηματοδοτούσε
τη μετάβαση στην καινούργια, μοντέρνα Ελλάδα.
Οι καιροί όμως αλλάζουν και η κρίση φέρνει ανατροπές που
μερικά χρόνια πριν φαίνονταν αδιανόητες. Γιατί πλέον οι εξουθενωμένοι
οικονομικά Έλληνες συνειδητοποιούν ότι ενισχύοντας τις εγχώριες επιχειρηματικές
πρωτοβουλίες βοηθούν τη χώρα να ορθοποδήσει. Μετά λοιπόν την επιστροφή αρκετών
στο χωριό, ήρθε η ώρα να στραφούν σε εγχώρια προϊόντα και εταιρείες
αναθερμαίνοντας καταναλωτικές σχέσεις που είχαν μπει στο ράφι.
πηγή
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου